Om Louise

Jeg hedder Louise og er ejer af Move & Mind Studio.

Jeg har i mange år elsket at undervise i bevægelse, og jeg tog for mange år siden min pilates instruktør uddannelse, fordi jeg vidste, at min krop ikke kunne klare sig godt uden. Jeg var både hypermobil og havde udfordringer med min ryg, så al min fodbold, badminton og boksning blev for voldsomt for mig. Så når nu pilates var balsam for min krop, kunne jeg lige så godt undervise i det. Jeg havde forsøgt mig med yoga først, men da jeg er hypermobil og var meget ambitiøs med at skulle præstere, blev jeg skadet af yoga. Nu med den rette teknik elsker jeg også yoga og alt det, disse bevægelser med flow, stræk og styrke kan, foruden roen der falder over mig, når jeg laver vejrtrækningsøvelser, opmærksomhedstræning undervejs på måtten eller meditation. Disse former for bevægelse har for mig også været en vej hjem efter i mange år at have levet kun i mit hoved. Og kun i præstationer.

Denne måde at leve på har gjort, at jeg har kendt til både forstyrret spisning og træning, angst og stress. Og jeg har også fundet vej tilbage igen, og denne er særligt gået gennem min krop, meditation og terapi.

Jeg driver også klinikken LouiseRostgaard, der er i samme bygning som Move & Mind Studio. Her arbejder jeg som kl. diætist og psykoterapeut MPF og har specialiseret mig i at arbejde med forstyrret spiseadfærd og lettere spiseforstyrrelser. Jeg arbejder også med forskellige aspekter af kontrol og skam.

Læs mere om diætist- og psykoterapeutklinikken på louiserostgaard.dk

Jeg er meget passioneret omkring, hvordan vi kan øve os i at skabe mere plads til bevægelse for vores egen skyld. Bevægelse, der nærer os og er skånsom for kroppen, så vi ikke får skader – og passer på dem, vi har.

Og hvordan vi skaber mere plads til os selv indeni, så vi kan turde leve ud fra, hvem vi virkelig er. Det bliver mere og mere vigtigt i en tid, hvor flere bliver stressede, angste og spiseforstyrrede, og hvor vi lever i et samfund, der opfordrer os til at være meget i vores hovedet og være effektive.

Kroppen og sjælen kan blive glemt, og vi kan derfor blive klemt.

Når vi bliver klemt, kan vi reagere med ængstelighed og uro. Eller med vrede mod andre – og os selv. Vi kan have svært ved at sove, have tankemylder eller føle, at noget er forkert i livet. Vi kan tale hårdt til os selv, sammenligne os for meget med andre og føle os utilstrækkelige. Alle sammen lidelsesfulde tilstande.

Det at skabe kontakt til kroppen er et af de vigtigste redskaber til at finde hjem. Et af redskaberne her er at skabe interoceptiv opmærksomhed, altså en opmærksomhed på kroppens indre tilstand. Det er en sans lige som føle-, høre- og synssansen.

Det er herinde i kroppen, vi kan mærke, om en bevægelse er god for os. Eller om vi kun laver den på denne måde, fordi vi sammenligner os med naboen på måtten ved siden af.

Her kan vi mærke, hvad øvelser gør for kroppen – og vi kan samarbejde med kroppen.
– Lidt modsat af at gå på et fitnesshold for at forme og ændre kroppen (et udefra-fokus), så arbejder vi her med lytte og acceptere (et indefra-fokus).

Det er herinde i kroppen, vi kan mærke, om noget er godt for os.

Det er herinde vi kan mærke vores behov og grænser

Herinde kan vi blive nysgerrige på vores følelser, og vi kan mærke vores kald og retning i livet.

Om vi er på rette vej.

Men alt dette kan vi ikke, hvis vi ikke lytter

Så det at lande på måtten og være, nære og lytte til kroppen og dig selv kan være en vigtig pause i din hverdag. En pause der giver dig energi til at komme hjem og være noget for dig selv og dine kære. En pause, hvor du nærer din krop, så den får mere energi og færre smerter. Din krop styrkes, så den kan arbejde endnu bedre for dig, og du får sorteret i alle dagens og ugens indtryk. Og i dine egne tanker og livet indeni.

Jeg ønsker med Move & Mind Studio at skabe plads til dig, så du kan skabe plads til dig selv, din krop og din sjæl <3

Om Louise som instruktør

Jeg elsker at undervise, og en del af min signatur er, at jeg møder dig der, hvor du er. Deltagere på mine hold har forskellige niveauer, og dette er der plads til. Jeg skalerer ofte øvelserne, så du kan udvide øvelsen og bygge ovenpå, når du er klar. Og så du altid har et alternativ, hvis du på dagen har brug for kun at træne blidt. Eller hvis du på dagen har lyst til at udfordre dig selv endnu mere.

Du skal få en oplevelse af at lære at mestre bevægelser, at mærke og respektere din krop, at samarbejde med den og at lytte til den – og dig selv.

Jeg er både tekniknørd og menneskekender – og dette bruger jeg til at guide dig til mere nærvær med din krop og dig selv.

Gennem timerne øver vi sammen body-mind awareness, og altså at tune ind på kroppen og dens signaler. Det er nemlig her, samarbejdet med din krop og dig selv starter. Faktisk kommer navnet til studiet netop fra, at fokus både er på krop og sind.

Jeg blev uddannet pilatesinstruktør i 2012 og har løbende undervist i et pilatesstudio (PilatesMind) og i Fitness World. I 2016 blev jeg mindfulness instruktør og har bla. undervist i mindfulness forløb på Mærsk og på en yoga uddannelse i meditation. I 2017 blev jeg uddannet yogainstruktør fra CrossYoga.