Praktiske oplysninger

Praktiske oplysninger

Hvad koster det?

Lige nu findes der hold, der varer 60 min og 90 min.

Et klip til deltagelse på et 60 min. hold koster 105 kr., og du kan købe et enkelt klip, et klippekort med 10 klip for 800 kr. eller 5 klip for 450 kr.

Et klip til deltagelse på et 90 min hold hoster 155 kr, og du kan købe et enkelt klip eller et klippekort med 3 klip for 450 kr.

Når du er logget ind, er der et fint overblik over dine klip og dine timer.

Du kan først booke plads på et hold, når du har minimum et klip registreret i systemet.

Find hold og køb timer og klippekort her.

 

Kan jeg klæde om og gå i bad på stedet?

Der er desværre ikke omklædnings- og badfaciliteter på stedet, så du skal komme omklædt.

Der er et badeværelse, men det er ikke egnet til omklædning.

 

Kan jeg få en gratis prøvetime?

Du har mulighed for at få en gratis prøvetime ved at tilmelde dig mit nyhedsbrev. Her modtager du en helt særlig rabatkode, der giver dig 100% rabat på din første time.

Tilmeld dig nyhedsbrevet her – og vær den første til at få information om nye hold og workshops.

 

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan deltage på et hold alligevel?

Hvis det viser sig, du ikke kan deltage på et hold alligevel, så kan du få klippet tilbage, hvis du afmelder dig senest 24 timer før. Dette gør du i booking systemet.

Finder du ud af, at du ikke kan deltage under 24 timer før timen starter, kan du desværre ikke få dit klip retur. Du må meget gerne informere mig, hvis du ikke kan deltage på dagen, da jeg så kan give pladsen til en anden. Du er også velkommen til at give din plads til en anden – du skal blot informere mig på mail eller sms omkring dette:

moveandmind@louiserostgaard.dk

Tlf. 22486667 (en sms er okay).

 

Kan jeg komme på venteliste til et hold?

Ja, der er plads til 5 på venteliste til hvert hold. Deltagere skal melde fra holdet senest 24 timer før, at holdet starter. Gør de dette,  rykkes den første på ventelisten automatisk over på holdet. Du vil både modtage en mail og en sms, hvis du er blevet tildelt plads på et hold fra ventelisten. Får du tildelt plads, har du ligesom alle andre mulighed for at afmelde dig holdet, indtil 24 timer før holdet starter.

24 timer før et hold starter, slettes ventelisten. Det kan være, at deltagere springer fra efter denne tidsfrist, og her anbefales du at holde øje med holdplanen for, om der kommer en ledig plads.

 

Kan jeg give et klip til en anden?

Ja, du kan faktisk både bruge dit klippekort til at betale for en anden, og du kan overgive hele dit klippekort til en anden. I begge tilfælde skal de være oprettet i booking systemet, og du skal kontakte Move & Mind Studio, og jeg vil sørge for det.

Kontakt: moveandmind@louiserostgaard.dk

 

Kan jeg få penge tilbage for klippekortet?

Nej desværre ikke. Men du har et helt år til at bruge 10 klip og et halvt år til at bruge 5 klip. Køb af et enkelt klip gælder i 60 dage.

Du har også mulighed for at overgive klippekortet til en anden – her skal du blot kontakte mig, og så vil jeg sørge for det. Den pågældende person skal være oprettet i booking systemet for, at jeg kan gøre det.

 

Kan jeg give mit klippekort til en anden?

Ja, det kan du. Personen skal være oprettet i online booking systemet, og herefter skal du blot kontakte mig, og jeg vil sørge for, at kortet overgives til den person, du ønsker.

 

Kan jeg give et gavekort?

Ja, det kan du i hvert fald. Under fanen ‘Priser’ kan du vælge mellem ‘klippekort 60 min’ og ‘Gavekort’.  Her kan du selv vælge beløbet (min. 105 kr.) og skrive en personlig hilsen. Herefter sendes gavekortet som pdf fil til din mail med en særskilt kode.

 

Hvor mange deltagere kan der være på et hold?

Der kan som udgangspunkt være 8 deltagere pr. hold.

 

Hvad er der af ting til rådighed i studiet?

Studiet har mange redskaber til rådighed, der traditionelt bruges i yoga og pilates. Der er

træningsmåtter

foamrollere

redondobolde

yogablokke

yogastroppe

tæpper

øjenpuder

massagebolde

theaband elastikker

frisk koldt vand og lækker musik til træningen

Derudover er to af væggene i studiet med spejle, og her er der mulighed for at trække forhæng for.

 

For at komme ind i studiet skal du igennem min diætist- og terapiklinik, og her skal du stille skoene, tasken og jakken.

Der må ikke være mobiltelefoner med inde i studiet, og telefoner skal være på lydløs (uden vibration), så alle får en god og uforstyrret oplevelse

 

Hvad hvis jeg har skader?

Hvis din læge eller fysioterapeut siger god for, at du kan gå igang med at træne, så skal du blot fortælle mig om skaderne.

Jeg har mange års erfaring med at tilpasse træningen til de skader og skavanker, deltagerne har, så hvis jeg kender til den, kan jeg tilpasse dagens bevægelse til netop dig og din krop. Hver øvelse byder på mange variationsmuligheder, og nogle gange er det en helt anden øvelse, du har brug for.

Det er dog en klar fordel for dig, hvis du kan stå på alle fire – evt. med tæpper under knæ, og hvis du kan bevæge dig herfra til løftede knæ og dine hofter op mod loftet, så du står i en trekant (‘hunden nedad’). Det er også en fordel for dig, hvis du kan ligge på maven.

Kom og snak med mig, hvis du er gravid, er hybermobil, er helt ny ved træning, har angst eller har det svært i din krop og gerne vil prøve at bevæge dig på mere selvkærlige måder. Kom og snak med mig, så vi sammen kan finde gode løsninger for netop dig.

Jeg er dog ikke læge, så jeg vil sende dig videre til din læge eller fysioterapeut, hvis du fx er i tvivl om, hvad du må, om du er klar til bestemte øvelser etc.

 

Hvad hvis jeg er gravid?

Hvis du er gravid, så er der masser af muligheder for at variere øvelserne. Hvilke øvelser du kan lave og hvilke du skal have erstattet af andre øvelser, er afhængig af, hvor langt du er henne, om du kan ligge på maven, om du har fået bækkenløsning osv. Så fortæl mig det endelig bare, og så tilpasser jeg øvelserne til dig.

Det gælder generelt for gravide, at du frigiver mere af hormonet relaxin (for bla. at udvide bækkenet og gøre plads til babyen). Dette kan gøre dig mere mobil end sædvanligt, og du har brug for en ekstra opmærksomhed på ikke at træne yderstillinger. Derudover skal du være opmærksom på ikke at træne de lige mavemuskler for intensivt, da dette på den lange bane kan give delte mavemuskler.

 

Hvad hvis jeg ikke kender til yoga, pilates og mindfulness?

Så fortæller du mig, at du er ny.

Senere vil der være intro-hold, men indtil de kommer, kan begyndere og mere øvede sagtens være på samme hold. Jeg er teknik-nørd kombineret med at være menneske-kender, og jeg bruger undervejs i timerne en del tid på at fortælle om, hvilke teknikker vi benytter og hvad du derfor skal være opmærksom på i din krop.

Generelt gælder det for yoga og pilates, at vi har fokus på:

 

vejrtrækningen (jeg guider dig, og du kan ikke som sådan gøre det forkert – du skal finde den vejrtrækning, der passer dig)

dine skuldre og den øverste del af din ryg

din nakke

din brystkasse

din core – særligt den inderste mavemuskel

din lænd

din bækkenbund

Alt sammen fokuspunkter, så du kan passe godt på din krop undervejs i bevægelserne

Du kan se en teknikvideo, jeg har lavet, her.

 

Hvor kan jeg få inspiration om nye hold og workshops?

Her på siden lægger jeg altid nye hold og workshops op. Men vil du være sikker på at være den første til at høre om nyt og få masser af inspiration, så kan du både modtage mit nyhedsbrev og følge mig på facebook og instagram.

 

 

Hvor kan jeg parkere?

Du må desværre ikke holde foran huset, men der er masser af parkeringspladser
50 meter væk på Kildevej og 100 meter væk ved busstoppestederne (på Byvej og Travegårdsvej).

Du kan se mere omkring transport her